PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR


PWTC, MEI 2018 - Ini merupakan kali ke 5 (kalau tak silap) aku berkunjung ke Pesta Buku Antarabangsa. Setiap tahun pasti berpeluang untuk berjumpa dengan penulis dan pelukis peberet. Pada tahun 2017, aku berkesempatan berjumpa dengan kartunis Lambok daripada Majalah Ujang. Dia memang idola dari dulu dengan karya lawak Antara Benua dan Bedtime Stories. Dapat juga juga Nazry, penulis Tim Misi. Mereka tengah otw nak cipta Tim Misi punya Universe. 









Pada tahun 2018, dapat pergi dengan Geng Rumah Sewa. Berkesempatan jumpa penulis terkenal, Fazleena Hishamuddin. Buku cerpen beliau memang best. "Wanita bukan untuk difahami, tapi untuk disayangi", petikan dari buku Tari Pasar Perempuan. Dapat juga bertemu dengan Ben Wong, pelukis berprofil tinggi dengan semua komik tahap padu teroks. Fatal Chaos, Teamare, Atan, Cinta K Pop dan banyak lagi. Jumpa juga seorang lagi pelukis bawah Gempak Starz, Xanseviera. memang minat series beliau Black and White dari dulu. 








Harap dapat buat komik suatu hari nanti. Doakan okay? Lukisan masih perlu banyak diperbaiki. Jumpa lagi tahun depan pesta buku!

"Bacalah Buku, Bukan Telefon"

Comments

Popular Posts